Vardag

Ännu har en helt vanlig dag i mitt liv här på Gran Canaria har startat.

Dagen startas på Gloriiiaaaa. Jag, min chef Fatima och min friend in crime, Emelie bor på Gloria Palace, eller Palatset som vi kallar det :)
Vi brukar äta frulle runt kl 07.45 sedan dra in till kontoret och sätta igång med dagens arbete.

Idag mailar vi hotellen med betalningar, gör hotellkostnadsberäkningar för de ankommande gästerna på Fuerteventura och Lanzarote. Senare under eftermiddagen arbetar vi oss igenom mailen med dagen post innan vi tar tag i de inkomna fakturorna från alla öar. På fredagar så får vi även in guidernas veckoredovisningar, som för det mesta stämmer bra, de är duktiga får jag säga :)

Vi brukar komma ifrån kontoret runt kl 19, ikväll ska vi nog ut och käka på restaurang innan vi drar oss hem i sängen för lite mys och se ett avsnitt av "Så mycket bättre", dock så är vi på första säsongen, man är ju lite efter när man bor i utlandet.

Jag har nu flyttat til ett eget rum (vägg i vägg med Fatima) på våra fina rum så har vi SVT World, så jag brukar vakna lite smått till nyhetsmorgon när jag ligger i sängen, jättemysigt.

Här är det fortfarande väldigt fint väder, ca 25-30 grader, wiii. Jag hoppas att det håller i sig ett bra tag till för jag kommer att få min beskärda del av kylan när jag kommer hem på semester i vinter. Jag har fått bekräftad semester 17-28 december :) Då ses vi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0