Brum Brum

Så är vi igång och det är full rulle, i veckan kommer även det 3:e och sista planet. Det är lite skillnad mot i somras hade vi 14 ankommade plan per vecka och nu har vi 3 =)

Nu börjar allt att komma iordning, både jag och Sara har fått våra lokala kört så nu kan vi turas om med pendlandet. Hittils har jag varit i ett annat emirat på hotellservice, välkomstmöten osv så min nya lilla bil har gått 200 mil på 1 - 1,5 vecka =) Det är ganska skönt att pendla ibland, man kan äta frukost i bilen, lyssna på musik och inte göra något annat, men samtidigt är det fruktansvärt segt att gå upp tidigt på morgonen och sätta sig och köra i drygt 1 timme när man ska hem men som sagt nu ska vi turas om eftersom Sara har fått sitt körkort och bil.

Igår när jag nästan var hemma vid lägenheten så stod jag som vanligt i en bilkö innan en rondell, då helt plötsligt är det en annan bil som kör in i mig, suck! Det var bara att ringa polisen och stå och vänta på att de kom. När polisen väl kom pratade han bara arabiska, som tur var kom vår agent efter en stund och hjälpte mig.

Idag är jag ledig, underbart. Eller ja ganska i alla fall, servicetelefonen ringde första gången 08.15, kl. 08.45 ringer de från banken här och vill leverera ett checkhäfte till mitt nya bankkonto, kl 09.00 ringer servicetelefonen igen, kl 10.00 ringer den igen och slutligen 10.15 ringer min telefon och de säger att de är här för att leverera mitt checkhäfte, sova?? njaee.

Nu sitter jag och väntar på att en kille ska komma och fortsätta med att sätta upp våra nyainköpta rullgardiner. Han skulle vara här kl 14, och nu är kl 14.40, kanon!! Blir så less på honom, det var likadant förra gången han skulle komma hit.

Efter att gardinerna har blivit uppsatta idag ska jag försöka att hitta en ny dammsugarpåse så att jag kan dammsuga upp allt bös efter borrmaskinen, wish me good luck!

Såhär ser min lilla bil ut, samma färg och nästan helt ny. Den hade bara gått 26 mil när jag fick den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0