First day on new work, or not

Idag gör jag typ officiellt min första arbetsdag här i Turkiet. Jag har i och för sig kört transfer och haft på mig uniform 2 ggr innan idag men idag körde det igång på riktigt. Gick upp kl 06 för att möta bussen kl 07 för att åka på utflykt till Manavgat. En jättehärlig utflykt där man går på bazaar (marknad) och får pruta så att man nästan skäms, åka på smaragdfloden (den är grön), sola, bada och se när floden rinner ut i det blåa havet. Efter det avslutas dagen med ett moské besök. Härligt.

I sommar tror jag att jag med nöje kommer att hoppa i floden med sina 13 grader, haha.


Mitt enda inköp på marknaden blev 1 kg söta jordgubbar.
 Kunde dessvärre inte med att pruta då de endast kostade 17 kr.


Kommentarer
Postat av: Lois

Jenny för bövelen - uppdatera din blogg! :) Hoppas du har det fint i Turkland, hälsa alla jag känner! Puss & kram Louise

2011-06-11 @ 10:56:25
URL: http://sasongare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0