Hett

Jag är så het så het, kan ingen svalka mig aldrig att jag klarar det här.

Ja så sjunger ju Björn Rosenström och då undrar jag ens om han har varit här. Jag kollade på smhi förut och det står att det är 30 grader här i Alanya, det stämmer ju inte för 5 öre. Vi har strax över 40 grader i skuggan och varmare blir det i Augusti. T.o.m. lokalbefolkningen här tycker att det är varmt och bävar inför kommande månad.

Till och med när man har duschat så känner man sig inte fräsch för man torkar aldrig och det räcker med att man går i en trappa eller sätter sig i bilen eller ja, det är faktiskt så illa att man svettas som en gris bara man sitter still på balkongen i skuggan.

Som tur är har vi AC i lägenheten i alla fall, till skillnad från förra sommarsäsongen på Rhodos. 

Jag har nu varit här i 4 dagar sedan semestern men det känns som en evighet, det känns faktiskt lite som att jag aldrig har varit iväg. Igår lämnade vi in ansökningarna till vintern och i slutet av nästa vecka får vi svar, jisses det går med en hejdundrandes fart. Nu kan jag inte göra så mycket mer än att vänta och se var de på huvudkontoret tycker att jag ska arbeta till vintern. Håll tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0