3 veckor kvar av det här livet

Tiden går så fort, idag är det endast tre veckor kvar tills jag ska lämna det här livet och bege mig in i nästa liv. Vad det nu innebär?!

Här på Rho händer det mycket och inget alls. Vår nyaste kollega har fått sparken och åkt härifrån så nu är vi en man kort. Det innebär lite mer jobb, lite mer kvällsarbete. Eftersom beslutet togs så fort så fick jag gå in och arbeta på kvällen på min lediga dag i lördags.

Vi i ursprungsteamet, jag, fatte och manchis hjälps åt och vi gör det riktigt bra. Vår barnklubbsledare håller på och lärs upp till att kunna bli guide=) På fredag får vi en ny guide som kommer hit från kreta, ska bli skönt att få lite avösning från allt kvällsarbete (vi har kvällsundehållning 2 dagar i veckan och flygplats 3 kvällar i veckan) oftast har vi inte alla dessa gånger på en vecka utan 4 ggr ungefär.

Det är blandade känslor att snart åka härifrån, komme sakna vissa mer än andra och det komer bli svårt att säga farväl (på återseende). Samtidigt har dte vait en tuff säsong med alla problem, problem i teamet, problem med det danska teamet, åskmoln (även om det inte drabbade oss märkvärt), megaproblem med ett av våra hotell (det som jag och amanda är på i stort sett hela dagarna). Men man brukar ju säga att det som inte dödar härdar, så det hoppas jag på.

Jag saknar mycket hemma, min familj och mina vänner självklart. Att kunna sitta i min säng en sommarnatt och ha fönstret öppet och läsa en god bok och höra tågen tuta. Saknar mormos köttbullar, kanelbullar. Att sitta i en soffa och se på tv efter jobbet.

Finns så mycket mer jag saknar, finns också så mycket jag har här och som jag får ut av det här livet som jag inte kan få hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0