Brum brum

har inte fatt kora bil an. egentligen ar det 21-ars grasn pa fuerte. men med en specialforsakring sa ska jag fa kora. men inte forran pa fre. det innebar att jag har fatt ga idag nar jag skulle kolla pa hotell i en av byarna som de andra redan varit pa. sedan skulle jag ta bussen. ett aventyr. I tid tabeller har sa star det inga specifika tider, utan ex.14.30 for en stracka som gar genom en hel by. det gor att jag satt o vantade i 15-20 pa en buss for man vet inte nar den kommer. (Eller ja jag vantade i 40-50 min for den gar bara en gang i timmen) sen sa sa busschaufforen att den stannade inte vid det hotellet jag skulle till (dar vi har vart kontor) sa jag skulle ta en annan buss nar jag kom fram for det var langt att ga!

Pa denna "busshalssplats" sa finns det inga anslag sa man vet inte vilka bussar som gar dar eller nar de kommer. sa jag gick o fraga pa narmsta stalle med min karta hur jag komemr till kontoret pa hotellet. Damerna borjade diskutera. Iaf sa fick jag skjuts av en dam, (ni behover inte vara oroliga skulle inte ha gjort det om det var en man) Det visade sig att hon hade en slakting som bodde i sverige, hennes mans bror. Damen pratade bara spanska men sa mycket forstod jag iaf:P...Efter ca 2,5 timme efetr jag var klar i byn sa anlande jag till kontoret, med bil tar det 15 min att kora. Jisses. Snacka om att lokaltrafiken ar annorlunda hemma.

Pusshej

Kommentarer
Postat av: Tobias (Rynge)fors

Tjaoo=)

Jag hoppas du kan allt nu när gästerna kommer den 5:e... så dom inte blir besvikna på dig^^

Alla sevärdigheter, resturanger uteställen stränder osv...

kan väll inta vara så svårt att lära sig. Lr??



Ska inte göra dig mer nervös kanske ;)

Här är det lugnt, förutom att dom har grävt bort halva vara utanför dörren här hemma^^



Take care=) kramz

2009-09-29 @ 21:50:51
Postat av: Jenny

hejsan=)

Vad ar det de ska gora om hemma i vara nu da? :P

hehe, ar sa mkt mer man ska kunna, om forsakringar, hur mkt man far betala ut till dem och nar, vilka block man ska anvanda nar. nu i borjan ar det en massa smasaker som man inte kan o sa:P Sa jo jag ar nervos :P

2009-10-01 @ 20:07:24
Postat av: Johanna

Haha jag trodde inte riktigt att kollektivtrafiken kunde vara sämre än hemma på slätten, skönt att höra att det inte är så;) Kul att höra vad du gör om dagarna!! Hoppas att du har roligt. Lycka till med alla jobbiga turister:) Många kramar till dig kompis. Jag saknar dig!

2009-10-03 @ 20:38:19
Postat av: Tobias (Rynge)fors

Nje dom har grävt in fjärrvärme i grann huset tror jag.

Idag är det den 5:e =) Nu är jag lite sugen på å höra hur det har gått :D

Nu är det bara 2 dagar kvar på jobbet innan Kreta =) Ska bli såå skönt!!!

Hur är vädret hos dig so far??



Hoppas det har gått bra idag=)



kramar / "Rynge"

2009-10-05 @ 16:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0