Papperslöst samhälle! Yeah right, NOOOOT

BIG SUCK. Har varit i kontakt med akassan idag igen, fr.o.m. igår så ska jag inte stå med länge för att jag gick på mitt schema då. Jag pratade med en på akassan i 20 minuter och knappt hon visste hur jag skulle fylla i kassakorten för att det skulle bli rätt, det sättet som hade varit helt rätt gick tydligen inte för då skulle de skicka tillbaka korten till mig. vad är problemet liksom? Så ville hon att jag skulle gå upp och anmäla mig hos ams igen för under de 4 första veckorna så är mitt vik bara på 75% och då kunde jag tydligen få ersättning för de resterande 25% MEN då är jag tvungen att ta ett annat jobb på 100% om jag blir erbjuden det. Det vill jag ju inte och mina 3 sista veckor är ju på 100%. SÅ jag klargjorde att det vill/kan jag inte göra mot jobbet där jag är.

Till slut kom vi fram till hur jag skulle fylla i dem, vilket inte är riktigt rätt iaf, men de hade inget bättre sätt att göra det på. Plus att jag måste skicka in en massa papper IGEN, vet inte vilken gång i ordningen det är och jag vet inte ens om jag kommer få någon akassa än, det skulle dröja 12 veckor innan jag fick beslutet och det är nu i slutet av juni. Jag tror inte att jag kommer få någon akassa för egentligen så fattades det 30 arbetade minuter under hela förra året för att jag skulle få någon akassa, men men tänkte att det skadar ju inte att skicka in i alla fall. Men om jag inte får några pengar så är det väldigt mycket jobb i onödan.

Jäjä, ska iväg till jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0