Advent

Det är en massa julgranar och julpynt uppe här, det känns jätteroligt men på samma gång skitkonstigt. Det är ca 25 grader och sol och snart jul, hmmm...Inte för att det brukar vara snö hemma på jul men ändå.

Förra söndagen samlades vi i apollos lägenhet i söder och drack glögg och åt pepparkakor, det var trevligt, igår och nästa söndag är jag här uppe i norr så blir inget med det. Sitter just nu på balkongen och tittar på ett klocktorn som är upplyst av jullampor och det sitter änglar i tornet, det är verkligen så fint!

På fredag ska vi allesammans på julfest som ett av hotellen arrangerar, det ska bli skoj=) Men tror dessvärre inte att någon julstämning kommer infinna sig.

Vädret är bra fortfarande men det är kyligt på kvällarna, man vill gärna ha långärmat och långbyxor, iaf vi som har varit här ett tag. När Dan var nere så hade han ju med sig ett täcke, helt underbart är det, nu slipper jag att ligga och frysa om nätterna.

I förra och förr förra veckan så åke flera av Bravo Tours guiderna hem, det är tomt utan dem!! De har fått nya guider och de är jättetrevliga men de som har åkt har lämnat ett tomrum efter sig! Saknar dem, speciellt de som jag umgicks mest med.

Vi är några från oss och några från Bravo som har börjat att följa 3 gamla danska julkalendrar, en av den är faktiskt bra;) Jag har fått med mig min "brors" hårddsk hit upp till norr så jag kan följa det nu under veckan när jag är här.

Sorry John om jag har glömt att säga att familjen har utökats, jag har fått en bror till, det vill säga du har också fått en ny storebror, hehe.

Timo to kolla på dagens avsnitt av julkalendrarna.

Saknar er hemma

Kommentarer
Postat av: Artman

Kalla jular kan du ha resten av ditt liv, glöm inte det. ;)

Måste förresten tacka för musiktipset i vår lista "A fine frenzy". Passar bra sådär när man vill chilla lite. Kram

2009-12-07 @ 23:35:22
Postat av: svenska brorsan!

Åh vad trevligt, har alltid önskat mig en storstor familj! Hur underbart är inte detta, du plockar upp dom lite överallt! ;) Hoppas allt är bra! KRAM

2009-12-11 @ 19:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0